Największy kontenerowiec na świecie, HMM Gdansk, zawinął we wtorek do portu Xiamen we wschodniej prowincji Fujian.
HMM Gdansk to nowy statek, który dołączy do „Silk Road Shipping”, sojuszu, który został zainicjowany pod koniec 2018 roku przez dziesiątki portów, przewoźników i dostawców usług logistycznych w krajach wzdłuż chińskiego Pasa i Drogi (B&R).
Terminal kontenerowy Songyu w Xiamen załaduje i rozładuje prawie 3000 kontenerów. Statek będzie przewoził towary, w tym odzież, produkty elektroniczne i mechaniczne do głównych portów, w tym do Rotterdamu w Holandii, Hamburga w Niemczech i Belgii do Antwerpii, przez Cieśninę Malakka, Kanał Sueski i Cieśninę Gibraltarską.
Statek o długości 399,99 metrów ma ładowność 24 000 TEU. Xiamen jest ważnym portem dla inicjatywy Belt and Road. W 2019 roku średnio prawie 70 statków w drodze do krajów B&R zatrzymywało się co tydzień przez Xiamen. Jednak liczba ta gwałtownie spadła w pierwszej połowie roku z powodu nieoczekiwanego wybuchu nowego koronawirusa.
Według Xiamen Port Holding Group zawinięcie statku u świadczy o zaufaniu do portu Xiamen i gospodarki Chin. Statystyki pokazują, że port Xiamen obsłużył 1 005 000 TEU w czerwcu, osiągając rekordowy poziom.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”