Ever Ace, młodszy i większy brat słynnego Ever Given, przepłynął po raz pierwszy przez Kanał Sueski.
Ever Ace to największy kontenerowiec na świecie. Charakteryzuje się pojemnością 23 992 TEU, o około 30 więcej niż dotychczas największe statki tego typu przepływające przez Kanał Sueski. Ever Ace ma 400 metrów długości, podobnie jak siostrzany Ever Given, ale jest o 1,7 metra szerszy.
Biorąc pod uwagę wiosenne zablokowanie kanału przez Ever Given, pierwsze przepłynięcie Ever Ace, które odbyło się 28 sierpnia, zwróciło uwagę mediów i branży. Aby operacja przejścia przez kanał odbyła się bez problemów, na pokład skierowano głównych pilotów pracujących dla Zarządu Kanału. Statkowi towarzyszyły także holowniki.
Ever Ace, pierwszy z 12 statków klasy A budowanych dla Evergreen, jest w trakcie swojego dziewiczego rejsu z Chin do Rotterdamu, gdzie powinien pojawić się 4 września.
W drugiej połowie sierpnia przez Kanał Sueski przepłynął ponownie także słynny Ever Given, który powracał do Chin po rozładowaniu w Europie. Tym razem obyło się bez zakłóceń. O przeprawie pisaliśmy TUTAJ.
28 sierpnia, tego samego dnia, kiedy przez Kanał Sueski po raz pierwszy przepływał rekordowy Ever Ace, w kanale pojawił się jeszcze jeden rekordowy statek: największy cywilny statek szpitalny MV Global Mercy, który płynie z Singapuru na Maltę. Jednostka należy do organizacji pozarządowej Global Mercy, ale zarządzać nim będzie Stena RoRo. W tej chwili statek czeka na wyposażenie i przeszkolenie załogi. MV Global Mercy ma 174 metry długości i 29 metrów szerokości. Misje, jakie będzie wypełniał, polegają na „dostarczeniu darmowych, ratujących życie operacji chirurgicznych tam, gdzie opieka medyczna praktycznie nie istnieje”.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy