Ever Alot to nowy rekordzista pod względem pojemności statków. Kontenerowiec został właśnie przekazany przez stocznię armatorowi.
Ever Alot ma pojemność 24 004 TEU, co czyni go największym na świecie. W barwach linii Evergreen będzie najpewniej pływał między Dalekim Wschodem a Europą.
Statek został zaprojektowany przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding Group. Mierzy 399,99 m długości i 61,5 m szerokości. W ładowniach o głębokości 33 metrów i na pokładzie zmieszczą się ponad 24 tysiące standardowych kontenerów 20-stopowych, co przekłada się na około 240 tysięcy ton ładunku. Jego wymiary są niemal identyczne do rozmiarów statków reprezentujących wcześniejsze klasy ultra-dużych kontenerowców, jakie dla tego samego armatora zbudował Samsung, niemniej jednak zmiany w projekcie umożliwiły zwiększenie jego pojemności o 12 TEU. Tym samym Ever Alot wyprzedza w tej kategorii oddany latem 2021 roku Ever Ace.
Stocznia Hudong-Zhonghua, która ma już na koncie budowę kilkudziesięciu kontenerowców i pracuje nad dziewięcioma kolejnymi statkami wielkości Ever Alot podaje, że statek jest wyposażony w technologię „hydrodynamicznej optymalizacji”, dzięki czemu może pływać w pełni załadowany bez zmniejszania prędkości.
Stocznia Hudong-Zhonghua musiała odpowiednio przygotować się do budowy Ever Alot i kolejnych jednostek, których produkcja będzie się na siebie nakładać. Stocznia przejęła suchy dok od Changxing i wydłużyła go do prawie 660 metrów. Dzięki temu może teraz rocznie produkować pięć-sześć dużych kontenerowców. Według stoczni, nowy dok stał się „najbardziej obłożonym pracą zakładem specjalizującym się w budowie dużych kontenerowców w Chinach”.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy