Pierwsze w tym roku spotkanie Członków Polskiego Forum Technologii Morskich, ze względu na panujące obostrzenia, odbyło się w formie telekonferencji. Inicjatywa spotkania wypłynęła od biur projektowych zrzeszonych w PFTM, które łącznie stanowią prawdopodobnie największy potencjał projektowy w Polsce i jeden z największych w Europie, w sektorze technologii morskich.
Temat spotkania brzmiał: „Na deskach projektantów” i był doskonałą okazją do przedstawienia prac aktualnie prowadzony w biurach projektowych. Jak dobrze wiemy, projekty prowadzone w biurach projektowych już po kilku miesiącach przekładają się na zamówienia realizowane w przedsiębiorstwach produkcyjnych, ponieważ biura projektowe są swego rodzaju „forpocztą” aktywności przemysłu. Temat spotkania był więc świetną okazją do wzajemnej wymiany informacji i porozmawiania o przyszłości, o tym czego możemy oczekiwać i jakie obszary działalności mogą zmaterializować się w postaci konkretnych zamówień.
Tym co wyróżnia PFTM wśród innych organizacji jest koncentrowanie się Członków na możliwościach współpracy, na tym, że:
Razem Zrobimy Biznes
Dlatego dzieląc się wiedzą, poszukiwane są możliwości wspólnej realizacji nowych pomysłów i projektów.
Biura projektowe są w stanie zaspokajać potrzeby nie tylko stoczni w Polsce, ale również odpowiadają na potrzeby klientów zagranicznych. Dzięki temu otwierane są nowe możliwości swoistej promocji polskich przedsiębiorstw stoczniowych w stosunku do potencjalnych inwestorów i zleceniodawców z zagranicy.
W spotkaniu uczestniczyło łącznie 34. przedstawicieli Członków Polskiego Forum Technologii Morskich. Prezentacje na temat prowadzonych prac przedstawili: SEATECH, CADM-Cador, ELESHIP, ULSTEIN Poland, DELTAMARIN oraz Akademia Morska w Szczecinie.
Refleksja jaka nasunęła się po spotkaniu to pewność, że przemysł technologii morskich i stoczniowy w Polsce jest w stanie sprostać wszelkim nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom z całego świata.
Autor: Jerzy Czuczman - Prezes Zarządu Polskiego Forum Technologii Morskich
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC
Kongsberg Discovery testuje innowacyjny bezzałogowiec do działań podwodnych