Brytyjskie służby wyjaśniają przyczyny zatonięcia Cemfjorda. Według tamtejszych mediów w niedzielę wrak cementowca badał specjalny pojazd podwodny.
Ekstremalne warunki pogodowe były prawdopodobną przyczyną zatonięcia statku Cemfjord u północnych wybrzeży Szkocji - jednostka zatonęła po uderzeniu wysokiej fali. To wstępne ustalenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, która prowadzi śledztwo w tej sprawie.
W katastrofie zginęło siedmiu polskich marynarzy i Filipińczyk. Ostateczny raport, ma być opublikowany za kilka miesięcy. Razem z Polską Komisją wypadek bada jej odpowiednik w Wielkiej Brytanii i na Cyprze, ponieważ statek pływał pod banderą tego kraju.
Możemy podać tylko prawdopodobne przyczyny zatonięcia Cemfjorda - mówi Cezary Łuczywek przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
- Nie powiemy na 100 procent co się stało, bo brakuje nam takich urządzeń, które rozwiałyby nasze wątpliwości. Mam na myśli czarną skrzynkę. To jest mały statek i armator nie miał obowiązku jej instalować - tłumaczy Łuczywek.
Leżący pod wodą wrak Cemfjorda dwa razy był badany przez robota. - Wrak leży na lewej burcie i nie pękł, jest w całości - mówi przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
Wyniki śledztwa jako pierwsze poznają rodziny ofiar. - Komisja angielska zamierza rozmawiać z rodzinami. Taki jest zwyczaj i my mamy w prawie tak zapisane, że konsultujemy treść tego raportu z osobami zainteresowanymi - informuje Cezary Łuczywek.
Przedstawiciele komisji rozmawiali już z osobami, które miały kontakt ze statkiem.
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku
Rosyjski dron oberwał rybą. Kara za zadzieranie z ukraińskimi rybakami