Irański tankowiec zderzył się z kontenerowcem w ruchliwej cieśninie Singapurskiej w nocy z środy na czwartek. Zdjęcia z kolizji robią ogromne wrażenie. Aż dziwne, że w skutek tego wypadku nikt nie ucierpiał.
126-metrowy VLCC Dream II oraz MSC Alexandra, mierzący 365,8 m długości oraz 52 m szerokości, zderzyły się około 3 km na południowy wschód od Sebarok Island. Podczas incydentu 10 pustych kontenerów wypadło za burtę MSC Alexandra, w tym cztery spadły na pokład VLCC. W skutek wypadku nikt nie ucierpiał oraz nie odnotowano żadnego zanieczyszczenia środowiska.
Oba statki są zakotwiczone w singapurskich wodach. Dream II jest własnością irańskiego państwowego Narodowego Iranu Tanker Company.
Cieśnina Singapurska to jeden z największych na świecie i najbardziej ruchliwych handlowych szlaków żeglugowych. To droga morska z Europy, Afryki Wschodniej, Azji Zachodniej i Południowej do Azji Wschodniej, Australii i Oceanii. Znajduje się między południowym końcem półwyspu Malakka i wyspą Singapur na północy, a wyspami Batam, Bintan i innymi w archipelagu Riau na południu. Łączy Morze Andamańskie i cieśninę Malakka z Morzem Południowochińskim. Mierzy 114 km długości i 12-36 km szerokości.
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji