• <

Poważne uszkodzenie promu należącego do Hurtigruten

Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Poważne uszkodzenie promu należącego do Hurtigruten

Partnerzy portalu

Poważne uszkodzenie promu należącego do Hurtigruten - GospodarkaMorska.pl

Należący do Hurtigruten prom Trollfjord doznał uszkodzeń w wyniku kolizji, do jakiej doszło w środę, 29 marca. Statek chwilowo został wyłączony z eksploatacji.

Do incydentu doszło przed południem, gdy należący do norweskiego armatora statek znajdował się w Risøyhamn w południowej części wyspy Andøy. Statek uderzył w betonowy pirs. W rezultacie poważnych uszkodzeń doznała część dziobowa statku. Nad linią wody powstała sporych rozmiarów dziura.

W czasie zderzenia na pokładzie statku znajdowało się 350 pasażerów oraz 74 członków załogi. Na szczęście żadna z osób, które w tym czasie przebywały na promie nie odniosła żadnych obrażeń. Świadkowie twierdza, że w chwili zdarzenia można było usłyszeć potężny huk.

Prom Trollfjord zmierzał na południe do Sortland, ale został czasowo wyłączony z eksploatacji. Znajduje się cały czas w Risøyhamn, gdzie trwają jego oględziny i badane są okoliczności incydentu. Nie wiadomo, kiedy statek powróci na trasę. Armator zapewnił opiekę wszystkim pasażerom, którzy mieli podróżować promem.

Znajdujący się we flocie Hurtigruten statek Trollfjord został zbudowany w 2002 r. Na pokład może zabrać 822 pasażerów oraz 45 pojazdów osobowych. Jednostka na co dzień obsługuje połączenie Bergen—Kirkenes.

Hurtigruten to firma promowa, której korzenie sięgają 1893 r. Wtedy w pierwszy rejs wzdłuż wybrzeża Norwegii ruszył statek Vesteraalen, który popłynął z Trondheim do Hammerfest. Firma przeszła niedawno proces restrukturyzacji. Armator zamówił ostatnio dwa nowe statki i planuje też intensywnie modernizować eksploatowaną już flotę. Przedstawiciele przedsiębiorstwa podkreślają, że chcą wykorzystać wielki potencjał, który wciąż drzemie w norweskiej turystyce.

 

 

Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.