PMK
Kanadyjska straż przybrzeżna oficjalnie wprowadziła do służby statek Sir John Franklin - pierwszy wybudowany w ramach kanadyjskiej strategii stoczniowej. Ta jednostka typu OFSV (Offshore Fisheries Science Vessel) będzie służyć do przeprowadzania badań dotyczących ryb.
Oficjalna ceremonia przekazania jednostki odbyła się 27 czerwca na pokładzie statku. Udział w niej wzięli minister rybołówstwa, oceanów i kanadyjskiej straży przybrzeżnej oraz przedstawiciele Seaspan i jego podwykonawców.
63,4-metrowy OFSV został specjalnie zaprojektowany, aby zaspokoić potrzeby kanadyjskiej straży przybrzeżnej i badaczy. Na pokładzie znalazły się między innymi zaawansowane włoki rybackie i laboratoria. Statki będą służyć jako platforma dla naukowców zajmujących się rybołówstwem w Kanadzie do monitorowania stanu zasobów rybnych, lepszego zrozumienia skutków zmian klimatu i wspierania badań oceanów.
- To dumny dzień dla rządu Kanady, ponieważ Sir John Franklin z CCGS, pierwszy z trzech nowych statków typu OFSV, został oficjalnie przyjęty do floty straży przybrzeżnej - powiedział Jonathan Wilkinson, kanadyjski Minister Rybołówstwa, Oceanów oraz Kanadyjskiej Straży Przybrzeżnej. - To ważny moment dla kanadyjskiego przemysłu stoczniowego i krajowej strategii stoczniowej. Ten statek został zbudowany przez Kanadyjczyków dla Kanadyjczyków. Za pomocą tego statku wyposażamy naszych naukowców w najnowocześniejsze narzędzia i technologie potrzebne do wykonania ich ważnej pracy - dodał.
Dzięki temu zleceniu Seaspan był w stanie znacząco rozszerzyć swoją liczbę pracowników - do ponad 2300 osób w swoich zakładach w North Vancouver i Wiktorii. Firma zainwestowała również ponad 200 milionów dolarów w modernizację stoczni i wydała ponad 935 milionów dolarów na kontrakty dla około 630 kanadyjskich firm, w tym ponad 405 milionów dolarów w kontraktach przyznanych 472 przedsiębiorstwom z Kolumbii Brytyjskiej.
Seaspan ostatnio świętował również wodowanie OFSV 2, kolejnej jednostki tego typu. Statek przechodzi obecnie rozruch systemów przed rozpoczęciem prób morskich tej jesieni. Z kolei OFSV 3, przyszły CCGS John Cabot, będzie ukończony w drugiej połowie tego roku.
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku