Gruntowny remont w szczecińskiej Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia przejdzie największy zbiornikowiec należący do polskiej marynarki wojennej.
ORP Bałtyk wchodzi w skład dywizjonu pomocniczych jednostek pływających Komendy Portu Wojennego Gdynia (3 Flotylla Okrętów). Podczas wspólnych ćwiczeń często współdziała z okrętami państw NATO. W 2000 roku przeszedł pierwszą modernizację.
W tej chwili okręt czeka ponowny remont. Modernizację przejdą silniki główne, naprawione zostaną systemy okrętowe, a system RAZ, odpowiadający za podawanie paliwa, poddany będzie rekonfiguracji. Prace mają być skończone do lipca przyszłego roku.
ORP Bałtyk został zaprojektowany w Polsce i zbudowany w Stoczni Marynarki Wojennej. Jego wodowanie odbyło się w 1988 roku, a wszedł do służby 11 marca 1991 roku. Jest najnowocześniejszym zbiornikowcem polskiej Marynarki Wojennej.
Okręt służy do transportu i przechowywania paliw płynnych (oleju napędowego) i oleju smarnego, oraz do zaopatrywania w te produkty okrętów w portach, na redach lub w morzu. Przekazywanie paliw i olejów może odbywać się z trzech stanowisk wyposażonych w węże: po jednym na każdej burcie oraz na rufie.
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku