Program modernizacyjny pod kryptonimem "Orka" zakłada dostarczenie trzech okrętów podwodnych o wyporności do 2000 ton – pierwszego do 2020 r., drugiego do 2022 r. i trzeciego do 2025 r. Jednostki mają mieć napęd spalinowo-elektryczny z dodatkowymi ogniwami systemu Air Independent Propulsion (AIP) i powinny być uzbrojone w torpedy, miny oraz wyposażone w zaawansowane systemy wykrywania dowodzenia i kierowania walką.
- Zależy nam na tym, aby ustanowić krajowy potencjał w zakresie utrzymania w gotowości technicznej,remontów, modernizacji czy produkcji sprzętu wojskowego oraz uzbrojenia - komentował wiceminister Czesław Mroczek, podczas marcowego posiedzenia komitetu offsetowego w Ministerstwie Obrony Narodowej.- W przypadku realizacji największych programów, gdzie dostawcą jest podmiot zagraniczny, chcemy mieć podmiot polski, który jest w stanie współpracować na partnerskich zasadach i wykorzystać szansę jaką jest offset - podsumował wiceszef MON.
Oferta Francuzów obejmuje dostarczenie nam okrętów podwodnych Scorpene wraz z rakietami manewrującymi i kodem źródłowym. Dwa okręty miałaby zbudować gdyńska stocznia "Nauta", a jeden powstałby we Francji. Natomiast szwedzki koncern Saab oferuje udział w produkcji projektowanego okrętu A26. Z kolei niemiecka grupa ThyssenKrupp Marine Systems proponuje sprzedaż okrętów HDW 212.
Zawarcie umów ma nastąpić pod koniec 2016 r. lub na początku roku 2017, a dostawy mają być przeprowadzone w latach 20120 - 20.
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk
Huti nie odpuszczają statkom i okrętom. Kolejne ataki na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Trwa operacja ratunkowa statku towarowego Ultra Galaxy w RPA
"Le Monde": Rheinmetall zyskuje historyczne kontrakty w związku z wojną na Ukrainie i naraża się Rosji
Według ukraińskich służb Rosja minuje port w Noworosyjsku
Rosyjski dron oberwał rybą. Kara za zadzieranie z ukraińskimi rybakami