dk
Najnowsze niemieckie fregaty typu F-125 zostały skonstruowane według błędnych założeń. Trapi je też plaga usterek opózniająca wprowadzenie ich do linii.
Jednostki mają zastąpić w niemieckiej flocie fregaty typu F122, zwane też typem Bremen. Jednak w przeciwieństwie do swoich poprzedników ich głównym zadaniem nie ma być tropienie okrętów podwodnych. Baden-Wurttembergi mają służyć do misji "ekspedycyjnych", przed długie okresy pozostając poza macierzystymi wodami. Temu założeniu podporzadkowano projekt okrętów. Zbudowano duże, ponad 7000 tonowe jednostki, dysponujace dużą autonomicznością oraz możliwościa zaokrętowania w komfortowych warunkach 110 osobowej załogi oraz 80 żołnierzy. Fregaty uzbrojone są również w bogaty zestaw uzbrojenia artyleryjskiego oraz rakiety woda-ziemia. Jednocześnie jednak dysponują znikomymi lub żadnymi zdolnościami do zwalczania celów powietrznych jak i okrętów podwodnych. Czyni je to łatwymi celami w przypadku konwencjonalnego konfliktu z dobrze uzbrojonym przeciwnikiem. Takim jak na przykład Federacja Rosyjska.
Poza błędna filozofią którą kierowano się przy projektowaniu fregat, cierpią one również na wiele problemów konstrukcyjnych. Zalicza się do nich wadliwie działające systemu radarowe, informatyczne czy źle położone powłoki ognioodporne. Baden-Württemberg podczas prób kwalifykacyjnych miał też wynoszacy 1.3 stopnia przechył na prawą burtę. Wszystko to spowodowało działanie nie mające precedensu w historii Bundesmarine. Flota zdecydowało bowiem że po raz pierwszy w historii nie przejmie okrętu zanim całość usterek nie zostanie usunięta. Jednostka powróciła do ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) gdzie ma przejść niezbędne naprawy. Powyższy fakt spowodował opóźnienie w realizacji całego programu. Przedstawiciele TKMS nie chcą sprecyzować jak długo potrwa usuwanie usterek na prototypowej jednostce, unikają również odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wpłynie to na kolejne, wyposażane właśnie okręty serii.
RZGW w Gdańsku: fala powodziowa do regionu dopłynie za 1,5-2 tygodnie, ale ma nie stanowić zagrożenia
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Niebezpieczna misja holowania MV Delta Sounion zakończyła się sukcesem. Brał w niej udział statek zbudowany w Polsce
Trzy osoby zginęły w wypadku kutra rybackiego na wodach Korei Południowej