PMK
W czasie targów IndoDefence 2018 w indonezyjskiej Dżakarcie, holenderski koncern Damen przedstawił swój nowy projekt fregaty Omega o tonażu 6000 t.
Projekt został przygotowany specjalnie z myślą o Indonezji, która zamierza zainwestować w szereg wielkich fregat. Omega będzie jednak całkowicie osobną linią produktów, a każda jednostka z tej serii będzie specjalnie dostosowana do potrzeb klienta indywidualnego.
Damen wyjaśnił, ze Omega bazuje na sprawdzonej konstrukcji kadłuba LCF / De Zeven Provinciën. Statek wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy składający się z 4 silników diesla (dwa mogą być używane do ekonomicznej prędkości, cztery do sprintu) oraz dwóch silników elektrycznych. Silniki wysokoprężne są rozdzielane do przodu i do tyłu w celu zwiększenia wytrzymałości. Wytwarzanie mocy na pokładzie statku uwzględnia przyszłe systemy uzbrojenia, takie jak broń energetyczna.
Podobnie jak w przypadku fregat najnowszej generacji (Type 26 i FTI / Belharra), międzywymiarowa wnęka przechodzi od portu do prawej burty z systemem do obsługi napowietrznej, aby załadować i przenieść kontenery lub uruchomić i odzyskać RHIBS lub USV / UUV. Znajdzie się tam miejsce, by pomieścić kontenery wymiarach 4x20 stóp, a rufowy pokład wielopoziomowy może pomieścić dwa 20 stopowe kontenery. Dodatkowo na górnym pokładzie znajduje się dodatkowa przestrzeń, obok wyrzutni pocisków przeciwlotniczych, dla 2 dodatkowych kontenerów.
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk