Szwajcarska grupa żeglugowa MSC, włoski stoczniowiec Fincantieri i grupa gazowa Snam łączą siły, aby zbudować pierwszy na świecie statek wycieczkowy napędzany wodorem. Trzy firmy przyjrzą się szeregowi problemów logistycznych i technologicznych w ciągu najbliższych 12 miesięcy, aby ocenić, czy kontynuować projekt.
Celem jest promowanie wykorzystania wodoru w żegludze w celu zmniejszenia emisji przy jednoczesnym przyciągnięciu inwestycji niezbędnych do zwiększenia skali działalności.
- Chcemy być na pierwszej linii rewolucji energetycznej w naszym sektorze, a wodór może bardzo pomóc w osiągnięciu tego celu – powiedział Pierfrancesco Vago, prezes wykonawczy działu rejsów wycieczkowych MSC.
W tym miesiącu Unia Europejska ogłosiła ambitny pakiet dotyczący zmian klimatycznych, który wprowadzi cło na wysokoemisyjne paliwo żeglugowe, które nie było wcześniej opodatkowane.
Powszechnie uważa się, że wodór odegra ważną rolę w ograniczaniu emisji w sektorach ciężkiego transportu, które są trudne do zelektryfikowania.
- Dzisiejszy transport morski odpowiada za około 3 procent emisji CO2 na całym świecie. Wykorzystanie wodoru może pomóc w osiągnięciu celów zerowych emisji netto – powiedział dyrektor generalny Snam, Marco Alvera.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy