Grupa Bolloré potwierdziła, że otrzymała od MSC ofertę zakupu swojej spółki Bolloré Africa Logistics.
Bolloré Africa Logistics jest jednym z najważniejszych operatorów logistycznych w Afryce. MSC zaoferowała wykupienie spółki z portfela grupy Bolloré za 6,4 miliarda dolarów. Tym samym MSC przejęłoby należące do spółki aktywa w portach, kolei i logistyce, a także koncesje portowe w Indiach, Timorze Wschodnim i na Haiti. Bolloré Logistics w pozostałych częściach świata i Bolloré Energy nie są częścią proponowanej umowy.
Przedstawiciele Grupy Bolloré przyznali, że choć uznają Afrykę za perspektywiczny rynek i będą dalej aktywni tam w sektorach telewizji, komunikacji, rozrywki i wydawniczym, to uważnie analizują złożoną przez szwajcarsko-włoskiego giganta propozycję, „która ochrania miejsca pracy i zachowuje nasze projekty oraz zaangażowanie na kontynencie”. Oferta przychodzi też w dość gorącym dla Bolloré momencie – na początku roku na emeryturę planuje przejść jej CEO, miliarder Vincent Bolloré.
Bolloré Africa Logistics jest posiadaczem trzech kolejowych koncesji w Afryce (Sitarail, Camrail i Benirail), działa łącznie w 42 portach i zarządza 16 terminalami kontenerowymi, siedmioma terminalami ro-ro, dwoma terminalami drzewnymi i jednym rzecznym.
Opublikowany przez Bolloré komunikat zaznacza, że MSC Group poczyniła w ostatnim czasie w Afryce znaczne inwestycje i ma „wielkie ambicje dotyczące kontynentu”.
Zakup Bolloré Africa Logistics przez MSC nie tylko umocni firmę na kontynencie afrykańskim, którego znaczenie rośnie z roku na rok, ale także wpisuje się w trend przechodzenia przez żeglugowych gigantów do świadczenia szerszej gamy logistycznych usług obsługujących jak największą część intermodalnego łańcucha dostaw. Podobnie działają najwięksi konkurenci MSC – CMA-CGM zakupiło w ostatnich latach Ceva Logistics, Maersk zaś ogłosił plany skupienia się na bezpośredniej obsłudze klientów, plotki zaś głoszą, że planuje także przejęcie amerykańskiej firmy logistycznej CH Robinson.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”