Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
To drugi kontrakt Klevena po ogłoszeniu przez zakład bankructwa. Kontrakt obejmuje instalację pełnego pakietu napędu hybrydowego, który składa się z pakietu akumulatorów w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi, a także połączonych generatorów wałkowych i silników napędowych.
MS Finnmarken ma przybyć do stoczni w połowie lutego i zapewni pracę aż do wiosny 2021 roku.
- To dla nas ekscytujące wyzwanie i dobra wiadomość, którą możemy przekazać naszym pracownikom. Skorzystają na tym też dostawcy, którzy będą zaangażowani i wykonają większość prac - powiedział Kjetil Bollestad, dyrektor generalny Green Yard Kleven.
Statek otrzyma nazwę MS Otto Sverdrup i będzie pływał we flocie Hurtigruten.
Kontrakt pojawił się tuż po tym jak Kleven Verft zabezpieczył umowę na wyposażenie statku dostawczego platformy Havyard 833 WE (PSV) jako podwykonawca dla stoczni Havyard w Leirvik.
PSV zostanie dostarczony do kanadyjskiego przewoźnika Atlantic Towing.
Stoczniowiec uzysał również zielone światło na recykling statków, dzięki czemu jest jedynym zakładem w Norwegii, który obsługuje cały cykl życia statków.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy