Wielka Brytania poinformowała we wtorek 3 sierpnia o „potencjalnym porwaniu” statku u wybrzeży Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Według Sky News, na pokład wkroczyło osiem lub dziewięć uzbrojonych osób.
„Potencjalne porwanie” zostało zgłoszone przez UK Maritime Trade Operations – to jednostka podlegająca brytyjskiemu ministerstwu obrony, zajmująca się przekazywaniem informacji o położeniu statków handlowych siłom zbrojnym. Do incydentu miało dojść około 100 kilometrów na wschód od Fudżajry.
Telewizja Sky News twierdzi, że grupa uzbrojonych osób weszła na pokład tankowca Asphalt Princess. Źródło, na które powołuje się stacja, miało stwierdzić, że „to było nieautoryzowane wejście na pokład w Zatoce Omańskiej”. Na miejsce, w którym znajduje się statek, wysłany został patrol lotniczy sił zbrojnych Omanu.
Brytyjskie źródła podają, że za porwaniem – podobnie jak w przypadku niedawnego ataku na tankowiec Mercer Street – mają stać służby zbrojne Iranu lub jednostki z nim powiązane, nie jest to jednak w żaden sposób potwierdzone. Jednocześnie rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych Iranu Said Chatibzadeh napisał, że "Informacje o kolejnych incydentach będących zagrożeniem dla bezpieczeństwa statków w Zatoce Perskiej i Zatoce Omańskiej są podejrzane", ale jednocześnie przestrzegł przed tworzeniem „złej atmosfery dla konkretnych celów politycznych” przeciwko Teheranowi.
Nieco wcześniej agencja Associated Press informowała, powołując się na MarineTraffic.com, że cztery inne tankowce – Queen Ematha, Golden Brilliant, Jag Pooja, Abyss – zgłaszały za pomocą systemu automatyczne identyfikacji, że straciły moc i możliwość sterowania.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy