ORLEN Lietuva, litewska spółka z
Grupy ORLEN, zyskała nowe połączenie kolejowe z Ukrainą. Trasa
prowadząca przez Polskę, stanowi alternatywę dla obecnej, prowadzącej
przez Białoruś. Pierwszy transport produktów ropopochodnych z rafinerii w
Możejkach dotarł już nową trasą do odbiorców na Ukrainie.
W
lutym tego roku otwarto również odbudowane połączenie kolejowe z
Możejek do Renge na Łotwie, które zostało zdemontowane w 2008 r. To
blisko 20-kilometrowy odcinek, który umożliwia dostarczanie produktów z
ORLEN Lietuva na rynek łotewski i estoński. Przez ostatnie lata ich
transport odbywał się dłuższą o ponad 150 km, trudniejszą oraz bardziej
kosztowną logistycznie trasą.
Zakład w Możejkach należący do
ORLEN Lietuva jest jedyną rafinerią w krajach bałtyckich. Spółka
pozostaje istotną częścią Grupy, zapewniając dostawy produktów
ropopochodnych na rynki Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy i Polski. To
również jeden z filarów Grupy Kapitałowej ORLEN, generujący zyski i
istotnie wzmacniający bezpieczeństwo energetyczne całego regionu. W
ciągu czterech ostatnich lat litewska spółka PKN ORLEN wypracowała ok.
2,3 mld złotych zysku netto.
Możejki mają duże znaczenie także
litewskiej gospodarki. To największa w kraju firma, zatrudniająca ok.
1,5 tys. pracowników, z których ponad 90% to mieszkańcy Możejek i
okolicznych miejscowości. To także największy na Litwie eksporter i
podatnik, który odpowiada za 15% wpływów do krajowego budżetu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”