Norweska firma Vaagland Båtbyggeri AS w czerwcu podpisała umowę z Norweskim Uniwersytetem Arktycznym w Tromso na dostawę nowego statku badawczego. Kadłub powstanie w gdańskiej stoczni Montex.
Statek zaprojektowany będzie miał długość 26,4 metrów i szerokość 10 metrów. Będzie wyposażony w oprzyrządowanie do pobierania próbek fauny i we włoki, za pomocą których badacze będą pobierali próbki ryb i skorupiaków. Na pokładzie znajdzie się także laboratorium.
Kadłub statku zostanie zbudowany w Polsce, w stoczni Montex Skipyard w Gdańsku. Zgodnie z planem, ma on być gotowy na wiosnę, kiedy zostanie dostarczony do stoczni Vaagland Båtbyggeri AS. Cała jednostka zostanie oddana klientowi końcowemu na jesieni 2022.
Statek będzie wykorzystywany w celach naukowo-badawczych, między innymi do zbierania danych o środowisku morskim. Na statku mają być także testowane nowe technologie, które następnie zostaną wykorzystane na pokładzie bardziej zaawansowanych jednostek na bardziej odległe wody.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy