Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji, stworzone przez firmę euglena Co.
Obecnie silniki diesla będą mogły pływać na tym typie paliwa bez potrzeby dodatkowej modyfikacji. Użyte w próbie biopaliwo zostało przetransportowane z demonstracyjnego zakładu do produkcji biopaliw do silników odrzutowych / diesla w Jokohamie i dostarczone do jednostki 13 Tamashio, zacumowanej w Porcie w Nagoi. Test został przeprowadzony we współpracy z zarządem tego obiektu.
Paliwo nie zawiera siarki i produkuje dużo mniej gazów cieplarnianych niż typowe paliwa morskie.
- Postrzegamy ochronę środowiska jako zobowiązanie społeczne i pracujemy nad rozwiązywaniem globalnych problemów środowiskowych. Jako cała grupa skupiamy swe wysiłki na osiągnięciu zrównoważonej zerowej emisji gazów cieplarnianych netto i przeprowadziliśmy próbę morską przy użyciu biodiesla Euglena o niskim wpływie na środowisko - powiedział MOL.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy