Japoński armator Mitsui O.S.K. Line (MOL) i spółka z obszaru inżynierii morskiej Toyo Construction podpisały protokół ustaleń Memorandum of Understanding (MoU), dotyczący współpracy w zakresie budowy statków potrzebnych do obsługi farm wiatrowych.
Przypomnijmy, że firma MOL została założona w 1884 roku, a jej działalność koncentruje się na żegludze oceanicznej. Dysponuje obecnie flotą liczącą około 800 statków. Jest pierwszą firmą w branży żeglugi oceanicznej, która postawiła sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Cała Grupa MOL jest zaangażowana w projekty związane z energetyką wiatrową. Z kolei, od momentu powstania w 1929 roku, Toyo Construction stała się jedną z najlepszych japońskich firm wykonawczych w branży morskiej, która ma na swoim koncie wiele sukcesów w inżynierii morskiej z wykorzystaniem statków roboczych w Japonii i za granicą. Ponadto, firma stawia na morską energetykę wiatrową jako motor wzrostu swojej działalności, koncentrując się na rozwoju technologii i inwestycjach kapitałowych w turbiny wiatrowe instalowane na stałym fundamencie i pływającym (floating).
Szansa na dołączenie do łańcuchów dostaw offshore wind
MOL oraz Toyo Construction mają w ramach nowego porozumienia także ocenić potencjał współpracy przy budowie morskich elektrowni wiatrowych, w celu komercjalizacji statków do budowy i obsługi wiatraków w Japonii i za granicą. Firmy zamierzają otworzyć nowe możliwości biznesowe dla jednostek, które będą potrzebne do realizacji projektów związanych z morską energetyką wiatrową.
Firmy zaspokoją popyt na różne typy statków dla branży offshore wind poprzez połączenie bogatego doświadczenia MOL w budowie, posiadaniu i eksploatacji statków z wiedzą Toyo Construction w zakresie inżynierii morskiej i rozwoju technologicznego morskiej energetyki wiatrowej. Japońskie firmy chcą wnieść szeroki wkład w łańcuchy wartości w morskiej energetyce wiatrowej, która w przyszłości stanie się kluczowym źródłem OZE.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024