Warta miliard i 300 milionów złotych inwestycja zmierza ku finiszowi. Całkowita modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metrów zakończy się w marcu.
- Jeśli chodzi o tempo prac, to tor wodny 12,5 metra mamy już gotowy, więc w tym zakresie czujemy się bardzo dobrze - mówił na antenie Radia Szczecin Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Mowa o 62 kilometrach toru wodnego. Aby tor pogłębić do 12,5 metra należało wybrać około 23 mln metrów sześc. urobku, czyli nanosu i piachu z dnia rzeki. Musiały być odłożone na tzw. miejsca odkładu, czyli dwie nowe sztuczne wyspy (Brysna i Śmięcka) na Zalewie Szczecińskim. Przed nam prace wykończeniowe.
Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin. Jaki jest postęp prac?
Warunki żeglugi
- Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy - informuje Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie.
I jak dodaje, wszyscy użytkownicy akwenu powinni śledzić zakładkę „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie.
- To tam publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W dalszym ciągu obowiązuje Komunikat nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami oraz korekta Komunikatu nr 4/2020 Kapitana Portu Trzebież z 28 czerwca 2021, dotyczące zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się na Zalewie Szczecińskim pracami - podsumowuje.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju