Chipolbrok Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe S.A. nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss kolejne dwa wielofunkcyjne statki o nośności 33 000 DWT. Zbudowane w 2010 roku jednostki zmieniły nazwy na „Yongan” (wcześniej znane jako Berlin Trader) i „Changan” (dawniej Rome Trader).
Obie jednostki są siostrzanymi statków „Baoan” i „Taian”, które wcześniej dołączyły do floty Chipolbrok i osiągnęły dobre wyniki operacyjne.
Zakup statków zbiegł się z okresem epidemii i wiązał z wieloma trudnościami i wyzwaniami w szczególności związanymi z wymianą załóg. Po zebraniu informacji rynkowych w lutym, Chipolbrok ciężko pracował, aby przezwyciężyć negatywne skutki epidemii. W efekcie strony formalnie podpisały umowę kupna-sprzedaży statków 15 września. 16 i 20 października statki "Yongan" i "Changan" formalnie zmieniły właściciela.
Chińsko-Polska Spólka Żeglugowa powstała 15 czerwca 1951 roku na podstawie umowy miedzy rządami ówczesnej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej i Chińskiej Republiki Ludowej. Chipolbrok był pierwsza spólka joint venture, jaka została utworzona w ChRL - po jej powstaniu w 1949 roku. Plany rozbudowy floty zakładają, że do końca 2021 roku Chipolbrok ma zarządzać flotą 23 statków.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”