Największy na świecie cywilny statek szpitalny, Global Mercy, został właśnie przekazany organizacji charytatywnej Mercy Ships.
Global Mercy został zbudowany w stoczni Tianjin Xingang w północnych Chinach pod kierownictwem Stena RoRo. Tam też odbyła się uroczystość, która zgodnie z tradycją, ma przynieść szczęście statkowi i jego załodze na siedmiu morzach. Uroczystości odbyły się w obecności przedstawicieli Stena RoRo, Mercy Ships, stoczni oraz kilku partnerów.
– Jesteśmy dumni, że dziś możemy odbierać ten wyjątkowy statek – powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo – Działania, które mają być prowadzone na pokładzie, postawiły pewne szczególne i rygorystyczne wymagania. Stocznia, która po raz pierwszy wykonywała taki projekt, sprostała wyzwaniu i doskonale sobie poradziła. Jako Stena RoRo, cieszymy się, że możemy być częścią ich fantastycznej pracy poprzez budowę Global Mercy – dodał Westling.
Podróż do Senegalu
Kapitanem statku jest Taylor Perez. Wraz z załogą zrekrutowaną przez firmę Stena Northern Marine Manning Services płynie teraz w dziewiczy rejs do Belgii, gdzie w ciągu kilku miesięcy statek zostanie obsadzony wolontariuszami. Zainstalowane zostaną tam także ostatnie elementy sprzętu medycznego. Następnie Global Mercy uda się do Rotterdamu, gdzie będzie prezentowana sponsorom, przyszłym wolontariuszom, mediom i innym zainteresowanym stronom. Następnie statek uda się do Afryki Zachodniej na służbę w Dakarze w Senegalu.
Działalność Mercy Ships
Mercy Ships zapewnia bezpłatną opiekę zdrowotną najbiedniejszym na świecie. Global Mercy to m.in. sześć sal operacyjnych, łóżka dla 200 osób, laboratorium i klinika okulistyczna. Statek jako pierwszy został zaprojektowany i zbudowany pod konkretne potrzeby organizacji. Poprzednie statki posiadały inne funkcje i dopiero później były przekształcane w statki szpitalne.
Jednostka Global Mercy jest również wyposażona w najwyższej klasy zaplecze szkoleniowe, ponieważ Mercy Ships zajmuje się także szkoleniem lokalnego personelu medycznego i budowaniem odpowiedniej infrastruktury.
Projekt pod szwedzkim zarządem
Projekt i budowa statku rozpoczęły się w 2013 roku. Szwedzka Stena RoRo była odpowiedzialna za zaprojektowanie, kontraktację i realizację tego unikalnego na skalę światową, projektu. Pośrednikiem był francuski Barry Rogliano Salles, BRS, projekt szczegółowy wykonała fińska Deltamarin, a budowa została przeprowadzona w stoczni Tianjin Xingang w Chinach. Global Mercy, sklasyfikowany przez Lloyd's Register w Wielkiej Brytanii, będzie pływał pod banderą maltańską i operował wzdłuż wybrzeży Afryki.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy