W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
W zeszłym tygodniu po raz pierwszy uruchomiono napęd statku. MS7 ma dwa silniki elektryczne o mocy 14 MW, podłączone do dwóch 57-metrowych linii osiowych, które obracają śruby napędowe statku. Linia osi została zbudowana od początku do końca w stoczni Meyer Turku. Jej montaż wymagał niezwykłej precyzji, z racji na ścisłe dopasowanie elementów i spełnienie wynikających z tego wymagań konstrukcyjnych.
Fot. Meyer Turku
Uruchomienie napędu oznacza, że silniki i konwertery statku są już okablowane i podłączone, a ich wewnętrzne testy zostały zakończone. Następnym krokiem jest przygotowanie statku do prób morskich.
Budowę Mein Shiff 7 rozpoczęto w czerwcu 2022 roku, a w marcu ub. r. rozpoczęto montaż kadłuba. Wodowanie nastąpiło w grudniu 2023 roku. Statek wycieczkowy zostanie sklasyfikowany przez towarzystwo klasyfikacyjne DNV, a zakończenie budowy zaplanowano na bieżący rok. Mein Schiff 7 ma ponad 300 metrów długości i 15 pokładów, na których znajduje się 1461 kabin dla 2 894 pasażerów. Załoga liczy 1 000 osób. Pojemność wycieczkowca wynosi 111 500 GT.
W sierpniu ubiegłego roku do Gdyni, podczas sezonu turystycznego, wszedł bliźniaczy Mein Shiff 6, posiadający zbliżone rozmiary, o czym wspominaliśmy w artykule na ten temat.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024