Blok V34 o masie 9,500 ton, wymiarach 142x43m powstał w stoczni Crist w Gdyni dla stoczni Chantiers de l'Atlantique. W podróż do Francji wyruszył 11 listopada. To część statku pasażerskiego dla jednego z największych armatorów - firmy MSC.
Na filmie możemy zobaczyć projekt V34 ze stoczni Crist w trakcie dokowania w Saint Nazaire.
- Następnym etapem jest montaż pozostałych bloków, jakie zbudowało w Chantiers de l'Atlantique - mówi Łukasz Topa, kierownik projektu bloków V34. - Prace, jakie należy jeszcze wykonać dla naszego bloku to przyłączenie do pozostałych bloków, położenie i podłączenie części kabli i można przystępować do prób morskich i prób na uwięzi.
Należy zaznaczyć in projekty dostarczane przez Crist są wykonywane w standardzie pełni wyposażonych statków. Oznacza to, że są w pełni wymalowane, zamontowano urządzenia, a bloki są wyposażone w wszelkie instalacje statkowe, instalacje zostały kompletnie sprawdzone w najwyższym standardzie oraz całość jest w pełni certyfikowana.
Łukasz Topa zaznacza również, że projekt V34 był pierwszym budowanym w Polsce, na którym dla Chantiers de l'Atlantique wraz z MSC zdecydowało się na montaż wysoce wyspecjalizowanych rurociągów LNG.
Dodajmy, że mega blok M34 odpłynie z Gdyni w połowie marca, natomiast mega blok A35 zostanie wysłany do Chantiers de l'Atlantique na początku czerwca.
O stoczni Crist
Stocznia Crist powstała w 1990 roku - początkowo jako spółka dwóch osób fizycznych, a od 2010 roku funkcjonuje jako spółka akcyjna. W 2009 roku Crist kupił tereny po byłej Stoczni Gdynia.
Gdyńska firma produkuje m.in. wyspecjalizowane urządzenia hydrotechniczne oraz jednostki pływające dla największych światowych odbiorców. Jako jedyna stocznia w Europie zbudowała już trzy jednostki do stawiania i serwisowania morskich farm wiatrowych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy