Nie kończą się narkotykowe przygody masowca Trudy. Na statku, który ma za sobą zatrzymanie i porwanie, ponownie znaleziono narkotyki.
Masowiec Trudy ma za sobą ciężki okres. Najpierw, 1 października, francuskie służby zatrzymały statek i zaaresztowały go w porcie w Dunkierce. Na pokładzie znaleziono wtedy ponad tonę kokainy. Załoga została zatrzymana na czas śledztwa. Armator zdołał zorganizować i przetransportować do Francji nową załogę pod dowództwem nowego kapitana, aby Trudy mogła ruszyć z pozostałym ładunkiem w dalszą drogę. Ale zanim do tego doszło, nocą z 10 na 11 października na pokład statku wdarła się grupa uzbrojonych mężczyzn. Przez kilka godzin trzymali oni załogę jako zakładników oraz przeszukiwali ładownie. Służby, które nie ujęły w tej sprawie nikogo, zakładały, że napastnicy poszukiwali skonfiskowanych wcześniej narkotyków. Teraz jednak okazuje się, że mogło być inaczej.
Trudy dotarła do Rotterdamu 26 października. Jeden z pracowników portu zauważył w ładowni podejrzane pakunki i zawiadomił policję. Po przeszukaniu okazało się, że na w ładowni na lewej burcie ukrytych było 529 kilogramów kokainy popakowanej w różnej wielkości i kształtu paczki. Rynkowa wartość przechwyconych narkotyków to około 40 milionów euro. Możliwe zatem, że wcześniejsze wtargnięcie uzbrojonych napastników na pokład nie miało na celu odnalezienie narkotyków, a podrzucenie kolejnych lub sprawdzenie, ile wciąż zostało na statku.
Tym razem Trudy nie została jednak zatrzymana. Masowiec wyruszył w dalszą trasę tego samego dnia, kierując się do Turcji.
Niderlandzkie służby prowadzą dochodzenie w sprawie narkotyków. Nie ma informacji o tym, by ktoś z załogi został zatrzymany.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy