MS Mardi Gras stał się pierwszym statkiem wycieczkowym, który bunkrował skroplony gaz ziemny w Ameryce Północnej, gdzie statek przygotowuje się do powrotu do żeglugi.
Statek zadebiutował w USA po raz pierwszy w porcie Canaveral w zeszły piątek.
Bunkrowanie LNG miało miejsce w porcie macierzystym Mardis Gras w Port Canaveral, gdzie zbudowano nowy Terminal 3, aby pomieścić statek. Proces ten trwał prawie osiem godzin przy użyciu nowej barki paliwowej Q-LNG 4000, która dostarczyła wystarczającą ilość LNG do zasilania czterech silników Mardi Gras przez około 14 dni.
Zbudowany w VT Halter Marine w Pascagoula w stanie Mississippi, pływający pod banderą USA Q-LNG 4000 jest objęty długoterminową umową z Shell Trading Company na dostarczanie paliwa LNG do statków w Port Canaveral, a mianowicie statków wycieczkowych.
Firma Carnival Cruise Line odebrała w grudniu Mardis Gras ze stoczni Meyer Turku w Turku w Finlandii. Z tonażem 180 000 ton brutto statek może pomieścić ponad 5200 gości i załogę liczącą 2000 osób. LNG nie tylko zasila systemy napędowe Mardi Gras wykorzystujące pędniki azipod, ale jest używany we wszystkich systemach pokładowych, od wind, oświetlenia i komputerów po sprzęt kuchenny.
- Chcemy złożyć ogromne podziękowania dla naszych partnerów w Shell i Port Canaveral za ich rolę w dostarczaniu LNG do obu Ameryk – powiedziała Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Carnival stawia na LNG w ramach swojej ogólnej strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, która obejmuje również zaawansowane systemy oczyszczania ścieków, zaawansowane systemy kontroli jakości powietrza, zasilanie z lądu oraz kompleksowe programy zarządzania odpadami, recyklingiem i oszczędzaniem energii.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy