W Ćottogramie (Chittagong), głównym porcie Bangladeszu, marynarze nie mogą już schodzić ze statków na ląd. Wszystko przez małpią ospę.
Port w Ćottogramie jako pierwszy wprowadził przepisy uniemożliwiające zejście na ląd z powodu małpiej ospy. W niektórych portach na świecie wciąż obowiązuje taki zakaz, jednakże spowodowany pandemią Covid-19. Nowy okólnik alarmowy został opublikowany 29 maja. Zgodnie z nim marynarz lub oficer może otrzymać przepustkę umożliwiającą zejście na ląd jedynie w nagłym wypadku i za zgodą oficera sanitarnego portu.
Statki muszą też informować władze o przypadkach małpiej ospy, a ruchy jednostek i operacje ładunkowe mogą podlegać inspekcji.
Zgodnie z zaleceniami WHO, podstawowym zadaniem jest niedopuszczenie do rozprzestrzeniania się choroby w miejscach, w których nie występowała wcześniej, a zatem możliwie wczesne wykrywanie i izolowanie przypadków, a także śledzenie kontaktów z osobami zarażonymi.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”