11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Do 1 grudnia CARGOTOR planuje złożyć do MFIPR kompletny wniosek o dofinansowanie ww. projektu. Następnie po uzyskaniu akceptacji Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, do 19 stycznia 2022 roku wniosek ma zostać formalnie przekazany do CINEA (agencja Komisji Europejskiej).
Przedsięwzięcie CARGOTOR jako inwestycja infrastrukturalna - w całości będzie finansowane ze środków publicznych (ze współfinansowaniem z funduszy UE). Zgodnie z założeniami środki z budżetu państwa polskiego zostaną wykorzystane jako wkład własny CARGOTOR w sfinansowanie realizacji całej inwestycji.
CZYTAJ WIĘCEJ: Park Logistyczny Małaszewicze dostał zielone światło. Powstanie największy taki park w Europie
Warto jeszcze raz przypomnieć, że każdego roku Oddział Celny Małaszewicze przekazuje do budżetu państwa wielomiliardowe kwoty pochodzące z oclenia i opodatkowania towarów transportowanych przez przejście graniczne Brześć - Terespol, wprowadzanych do obrotu na terenie RP.
Dlatego koszty, które miałby ponieść budżet państwa związane z powstaniem Parku Logistycznego Małaszewicze, szybko się zwrócą - zarówno w wyniku kilkukrotnie zwiększonej przepustowości, jak i modernizacji infrastruktury usługowej, pozwalającej w większym, niż dotychczas, stopniu zintegrować proces obsługi celnej.
Źródło: CARGOTOR
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”