80-tonowa rampa na zlecenie firmy MacGregor została załadowana w Gdyni i trafiła na terminal Stena Line w szwedzkiej Karlskronie. To kolejna spektakularna operacja z udziałem Morskiej Agencji Gdynia.
Wysyłka rampy miała miejsce z Vistalu na Nabrzeżu Węgierskim. Ogromna rampa została przeładowana przy pomocy dźwigu Maja, jednego z największych dźwigów pływających w Polsce.
Do Szwecji popłynęła na statku Thopas armatora Unibaltic.
– Rampa przeznaczona na terminal Stena Line w Karlskronie została wybudowana w Gdyni przez firmę Vogen na zlecenie firmy MacGregor – powiedział nam Tomasz Czartowski, wicedyrektor zespołu agencyjnego i project cargo w Morskiej Agencji Gdynia.
Konstrukcja popłynęła do Karlskrony, gdzie została wyładowana i zamontowana na terminalu Stena Line.
Jak informuje Morska Agencja Gdynia, operacja załadunku na statek była niezwykle trudna ze względu na gabaryty ładunku i stosunkowo wąską przestrzeń ładunkową.
Precyzja do 40 centymetrów
– Dość powiedzieć, że przeładowując rampę na statek mieliśmy zapasu po około 40 centymetrów między burtami statku. Precyzja była więc kluczowa – zaznacza. – Prace trwały niecałe osiem godzin. Przy tym poziomie skomplikowania operacji, to naprawdę niedługo.
Morska Agencja Gdynia była odpowiedzialna za załadunek i zabezpieczenie rampy na czas podróży morskiej oraz za usługi agencyjne dla jednostki przewożącej ładunek.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”