Właścicielem katamaranu jest Morska Agencja Gdynia, a jego operatorem MAG Offshore. Jednostka pracowała m.in. przy budowie Baltic Pipe. Jaką rolę widzą dla niej nowi właściciele w budowie polskich morskich farm wiatrowych?
Jak informuje MAG Offshore, poprzednio jednostka nazywała się Hydrocat. Brała udział w pracach m.in. przy budowie Baltic Pipe oraz badaniach potrzebnych do uzyskiwania decyzji środowiskowych dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku, m.in. B&C Wind, Baltic Power, Bałtyk II, Bałtyk III, Baltica2 oraz Baltica3.
– Floty offshore praktycznie nie mamy, istnieje kilku małych polskich armatorów, dlatego stawiamy pierwsze kroki w jej rozbudowie pozyskując - jak na razie - dość małą jednostkę. Wymusza to powstający rynek polskich morskich farm wiatrowych – mówi Paweł Weiner, prezes MAG Offshore.
Jednostka ma długość 10 metrów, może pracować w strefie przybrzeżnej do 20 mil morskich, przy przyłączach do morskich farm, przy badaniach geofizycznych i środowiskowych.
– Mamy nadzieję, że Hydromag 1 będzie zaangażowany w projekty związane z pogłębianiem Portu Gdynia i budową nowej infrastruktury w Porcie Północnym w Gdańsku. Widzimy również jej znaczną rolę w badaniach I i II fazy polskich wiatraków na morzu – tłumaczy prezes Weiner.
Hydromag 1 ma szansę sprawdzić się jeszcze w badaniach dna morskiego z udziałem sonaru czy echosondy wielowiązkowej. – Przy wykorzystaniu tych sprzętów można sporządzić mapy dna morskiego – wyjaśnia.
Na pokładzie nowej jednostki MAG Offshore będzie można również realizować badania środowiskowe, jak obserwacje ptaków i nietoperzy. Możliwe będzie wsparcie jednostek instalacyjnych w przewożeniu mniejszych towarów, jak i pracowników offshore.
Jednostkę wyróżnia mała bramownica o udźwigu do 500 kilogramów.
– Dzięki tej ramie na rufie możemy opuszczać do wody różne sprzęty pomiarowe, holować sonar – dodaje prezes MAG Offshore.
O MAG Offshore
MAG Offshore zapewnia doświadczenie w morskich badaniach dna morskiego i dna morskiego oraz specjalizuje się w dziedzinie topografii, hydrografii, geofizyki, inspekcji geotechnicznej i podmorskiej.
Pracownicy MAG Offshore mają doświadczenie m.in. w zarządzaniu w zakresie integralności zasobów dla wszystkich aktywów MFW, potrafią zapewnić kompleksowe wsparcie w procesie inspekcji podmorskich, przeglądów morskich i instalacji kabli czy też badań geotechnicznych gruntów pod kątem właściwości budowlanych.
Informacje ogólne – Hydromag 1
> Rok budowy - 2006
> Kategoria łodzi roboczej 3; 20 mil morskich
> Długość kadłuba: 10,31 m
> Maksymalna szerokość: 4,80 m²
> Zanurzenie: 1,48 m²
> Załoga statku - 2 osoby
> POB - 10 osób
> Napęd - 2 x Caterpillar 355 KM
> Prędkość 17 węzłów
> Powierzchnia pokładu ≈20 m2
> Wciągarka Spencer Carter 0,5t
> Rama hydrauliczna „A” 0,5t
> Kabina z pełnym zapleczem socjalnym
> Pakiet elektroniczny, radar, vhf, AIS, ploter, autopilot
> Zdejmowany uchwyt burtowy do sprzętów pomiarowych
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Eastern Green Link 2 zatwierdzony. Rozpoczyna się budowa największego, podwodnego projektu energetycznego w Wielkiej Brytanii
Największa na świecie pływająca platforma wiatrowa wyrusza w morze
PGE Baltica zaprasza na sierpniowe atrakcje w Ustce
Media: znaleziono obfite zasoby gazu ziemnego na Morzu Południowochińskim