A.P. Moller-Maersk zmierza obecnie do osiągnięcia całorocznego zysku, który będzie odpowiadał łącznym wynikom z ostatnich dziewięciu lat i zapisze się w historii biznesu w swoim rodzinnym kraju – Danii.
Połączenie kilku ekstremalnych czynników – w tym wąskich gardeł w portach – zwiększa zarobki największej linii żeglugowej na świecie. Firma w zeszłym tygodniu podniosła swoje prognozy finansowe po raz trzeci w ciągu pięciu miesięcy.
Wynik Maerska w 2021 roku ma być rekordem w historii duńskiej firmy, wynika z notatki opublikowanej we wtorek przez analityka Sydbank A/S - Mikkela Emila Jensena. Będzie trzy razy wyższy niż poprzedni rekord Maerska z 2014 roku i ponad dwukrotnie wyższe niż wynik Novo Nordisk A/S, najcenniejszej duńskiej firmy w 2020 roku.
Dochód netto wyniesie około 16,2 miliarda dolarów w 2021 roku, według średnich szacunków siedmiu analityków ankietowanych przez Bloomberg. To więcej w porównaniu ze średnim szacunkiem wynoszącym około 3 miliardy dolarów na początku roku.
W przypadku Maerska zyski w 2021 roku wynikają ze zjawisk przejściowych i dlatego jest „mało prawdopodobne”, aby linia kontenerowa, ani jakakolwiek inna duńska firma, pobiła nadchodzący rekord „przez wiele, wiele lat”, tłumaczy Jensen.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”