A.P. Moller – Maersk podpisał z chińskim dewelopetem Goldwind kluczowy dokument dotyczący odbioru ekologicznego metanolu, zapewniając sobie paliwo wpisane w ograniczanie emisji CO2 i szukanie alternatyw od paliw konwencjonalnych. Umowa ma obowiązywać przez ponad dekadę i stanowi pierwszą na dużą skalę umowę dotyczącą odbioru ekologicznego metanolu dla światowej żeglugi.
Celem pochodzącego z Danii A.P. Moller – Maersk jest osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku w całej swojej działalności. Transakcja w znaczący sposób ma przybliżyć firmę na tej drodze i wspiera tym samym oczekiwania dotyczące konkurencyjnego rynku ekologicznego metanolu do 2030 roku. Rekordowo wysokie wolumeny mogą rocznie zapewnić ponad połowę mocy produkcyjnych Maersk obecnie zamówionych w zakresie metanolu, w tym w kwestii dostarczania i przyjmowania statków napędzanych tym surowcem.
– Ta umowa jest kamieniem milowym dla firmy Maersk, ponieważ umożliwia nam znaczne zmniejszenie naszego śladu emisyjnego w tej dekadzie i dotrzymanie trajektorii wzrostu temperatury o 1,5 stopnia Celsjusza określonej w Porozumieniu paryskim, zapewniając ciągłe świadczenie niskoemisyjnych usług żeglugi dla naszych klientów w drugą połowę tej dekady. Porozumienie cieszy nas, ponieważ jego skala i cena potwierdzają nasz pogląd, że ekologiczny metanol jest obecnie najbardziej opłacalnym, niskoemisyjnym rozwiązaniem dla żeglugi oceanicznej, które może wywrzeć znaczący wpływ w tej dekadzie. Transakcja stanowi świadectwo dynamiki i ogromnych wysiłków, jakie widzimy wśród ambitnych deweloperów realizujących projekty w różnych lokalizacjach geograficznych, jednak nadal mamy przed sobą długą drogę do zapewnienia globalnego rynku ekologicznych paliw, który może umożliwić dekarbonizację globalnej żeglugi. – podkreślił Rabab Raafat Boulos Dyrektor ds. infrastruktury w firmie A.P. Moller – Maersk
– Goldwind szanuje firmę Maersk jako pioniera w dziedzinie ekologicznego paliwa morskiego i jesteśmy podekscytowani możliwością wspólnego promowania zielonej transformacji z Maerskiem. Dzięki temu projektowi Goldwind będzie nadal badać innowacyjne zastosowanie nowych technologii, dążyć do organicznego połączenia produkcji zielonej energii elektrycznej i ekologicznego paliwa oraz optymalizować proces produkcji ekologicznego metanolu. Firma Goldwind angażuje się we współpracę z firmami zajmującymi się branżą ekologicznego metanolu, mając na celu uczynienie z ekologicznego metanolu jednego z najważniejszych i ekonomicznie wykonalnych czystych paliw morskich w przyszłości – Wu Gang, prezes Goldwind
Zamówienie obejmuje mieszankę ekologicznego biometanolu i e-metanolu, wyprodukowanego przy wykorzystaniu energii wiatrowej w nowym zakładzie produkcyjnym w Hinggan League w północno-wschodnich Chinach, około 1000 km na północny wschód od Pekinu. Oczekuje się, że masowa produkcja rozpocznie się w 2026 roku. Po podpisaniu umowy dotyczącej odbioru Goldwind spodziewa się potwierdzić ostateczną decyzję inwestycyjną dotyczącą obiektu do końca roku.
Duński konglomerat ma odebrać swój pierwszy, oceaniczny kontenerowiec zasilany metanolem (16 000 TEU) w I kwartale 2024 roku. W tym i kolejnym roku ma zostać dostarczona seria łącznie 12 statków z ekologicznym napędem, która stanie się zaczątkiem nowej, zielonej floty Maersk.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024