Maersk Tankers złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
Tina Revsbech, CEO Maersk Tankers, podkreśliła jak ważne jest podjęcie konkretnych kroków w celu przyspieszenia dekarbonizacji: „Konieczne są konkretne działania, aby przemysł tankowców mógł posunąć się do przodu w zakresie transformacji energetycznej, a w Maersk Tankers chcemy odegrać swoją rolę w uczynieniu transportu czystej energii rzeczywistością” - powiedziała.
Nowe jednostki będą miały pojemność 93 000 metrów sześciennych, przez co będą zaliczane do największych tankowców amoniaku w eksploatacji. Pierwsze cztery VLACs mają zostać dostarczone do końca 2026 roku i będą wspólną inwestycją z Mitsui & Co., Ltd. Zapowiedziano, że umowa obejmuje również możliwość budowy kolejnych sześciu jednostek.
Duński gigant branży morskiej wyznaczył sobie ambitny cel na rok 2040, polegający na zerowej emisji gazów cieplarnianych netto i do roku 2030 transport co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024