Próbne przybicie zostało przeprowadzone podczas ostatniej fazy przygotowań przed komercyjnym uruchomieniem terminalu w listopadzie – podaje Maersk.
Statek Salfmarine Cameroun po raz pierwszy przybił do Cote d'Ivoire w nocy z 22 na 23 października.
Terminal kontenerowy Cote d'Ivoire, który jest spółką joint venture APM Terminals oraz Bolloré Ports, zostanie przekazany do użytkowania na początku listopada. Test kontenerowca Maersk został poprzedzony październikowym testowaniem infrastruktury terminalu. Objęły one także testy systemu operacyjnego terminalu (Terminal Operating System, TOS).
Amdi Krogh, Dyrektor ds. Operacyjnych na Afrykę, skomentował: „Cieszymy się, że mogliśmy przetestować ten najnowszej generacji terminal przed jego komercyjnym uruchomieniem w listopadzie. Próbne cumowanie przebiegło wyjątkowo dobrze, nie możemy się doczekać, aż terminal zacznie w pełni działać – odpowiadając na nasze oczekiwania i potrzeby wydajnych, bezpiecznych i wygodnych operacji naszych statków przybijających do Abidjan. Czekamy, aż terminal zacznie działać i będzie dostarczać naszym klientom jeszcze lepszych usług.”
Zadowolenie wyraził też Koen De Backker, dyrektor zarządzający Terminalem Côte d'Ivoire: „Cieszymy się, że udało nam się pomyślnie przeprowadzić różne testy całego naszego systemu operacyjnego, zarówno na sprzęcie, jak i na działaniach naszych zespołów. Ta wydajność daje nam pełne zaufanie do wdrożenia naszego systemu operacyjnego, a także uspokaja nas o zdolności naszych zespołów do przyjmowania i obsługi wszystkich statków, które zawijają do naszego nabrzeża”.
Terminal Côte d'Ivoire (CIT) powstał dzięki ponad 262-miliardowym inwestycjom w FCFA (frank Afrykańskiej Wspólnoty Finansowej). Obejmujący ponad 37,5 ha teren będzie w stanie przeładować ponad 1,5 miliona TEU rocznie i przyjmować statki o zanurzeniu 16 metrów wzdłuż 1100 metrów nabrzeży. Wygeneruje 450 miejsc pracy bezpośrednio i tysiące kolejnych pośrednio. Ma się on przyczynić do rozwoju umiejętności i szkolenia młodych ludzi z Wybrzeża Kości Słoniowej w zakresie handlu portowego oraz obsługi najnowocześniejszego sprzętu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”