Duński gigant spedycyjny i logistyczny A.P. Moller – Maersk zamknął trzeci kwartał 2021 roku rekordowymi zyskami.
Przychody wzrosły o 68 procent do 16,6 mld dolarów w III kwartale 2021 roku z 9,9 mld dolarów odnotowanych w analogicznym kwartale rok wcześniej.
EBIT wzrósł prawie pięciokrotnie do 5,9 mld dolarów a EBITDA potroił się do 6,9 mld dolarów.
– W trwającej wyjątkowej sytuacji rynkowej, przy wysokim popycie w USA i globalnych zakłóceniach w łańcuchach dostaw, nadal zwiększaliśmy wydajność i poszerzaliśmy naszą ofertę, aby utrzymać ładunek w ruchu dla naszych klientów. Nasza strategia integratorska ma kluczowe znaczenie dla wspierania kompleksowych potrzeb logistycznych naszych klientów poprzez projektowanie bardziej stabilnej działalności oceanicznej, silny rozwój naszej oferty logistycznej i poleganie na zautomatyzowanych i wydajnych terminalach – skomentował Sřren Skou, dyrektor generalny AP Moller – Maersk.
Maersk przejmuje Senator International
W biznesie oceanicznym wyniki w III kwartale były napędzane wysokimi stawkami frachtowymi w wyjątkowej sytuacji rynkowej z przychodami prawie podwojonymi do 13,1 z 7,1 mld dolarów.
Dział Logistyki i Usług kontynuował pozytywną dynamikę, a przychody wzrosły o 38 procent do 2,6 mld dolarów, z czego 33 procent stanowiły produkty organiczne. Wzrost był napędzany silnym wzrostem aktywności we wszystkich produktach i silnymi synergiami handlowymi dla 200 największych klientów oceanicznych.
Gateway Terminals również odnotował mocny III kwartał, przy czym przychody wzrosły do 1 mld dolarów w III kwartale z 816 mln dolarów w zeszłym roku. To zasługa wzrostu wolumenu o 9,6 procent, głównie pochodzącego z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej i Azji.
2 listopada Maersk ogłosił zamiar przejęcia Senator International, niemieckiej firmy spedycyjnej z bogatą ofertą frachtu lotniczego.
Co więcej, w celu rozszerzenia własnej kontrolowanej sieci lotniczej, Maersk dodaje do swojej działalności samoloty: trzy wydzierżawione samoloty towarowe, które będą operować od 2022 roku, oraz dwa samoloty Boeing, które mają zostać rozmieszczone do 2024 roku.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej