Inditex, hiszpańska spółka matka marek modowych, takich jak Zara i Massimo Dutti, połączyła siły z duńską linią żeglugową Maersk. Wspólnie będą się starać zmniejszyć globalną emisję gazów cieplarnianych (GHG) z transportu morskiego, zobowiązując się do stosowania niskoemisyjnych paliw alternatywnych w transporcie morskim i oceanicznym.
Partnerstwo ma na celu włączenie paliw alternatywnych na wszystkich trasach Inditexu obsługiwanych przez Maersk. Inditex będzie korzystać z usługi ECO Delivery, czyli żeglugi niskoemisyjnej.
– Od dawna znamy Inditex jako bardzo odpowiedzialnego i zrównoważonego partnera i klienta, a ciągłe realizowanie ładunków oceanicznych przy wykorzystaniu paliw alternatywnych to dobra wiadomość dla środowiska i klimatu – powiedział Emilio de la Cruz, dyrektor zarządzający obszaru Maersk na Europę Południowo-Zachodnią.
Maersk wprowadził program ECO Delivery Ocean w 2019 r. w ramach swojego zaangażowania na rzecz przyspieszenia dekarbonizacji przemysłu morskiego. Program oferuje klientom opcje żeglugi niskoemisyjnej poprzez zastąpienie konwencjonalnych paliw kopalnych na statkach paliwami ekologicznymi, takimi jak ekologiczny metanol lub biodiesel drugiej generacji otrzymywany z surowców odpadowych. Oczekuje się, że to przejście doprowadzi do redukcji emisji gazów cieplarnianych o ponad 80% w porównaniu ze źródłami konwencjonalnymi.
Klienci korzystający z opcji ECO Delivery Ocean otrzymują zweryfikowane zewnętrznie certyfikaty potwierdzające odpowiednią oszczędność gazów cieplarnianych, a transporty te będą w przyszłości zwolnione z opłat UE w ramach Systemu Handlu Emisjami.
Zarówno Inditex, jak i Maersk zobowiązały się do roku 2040 stać się spółkami o zerowym bilansie netto we wszystkich obszarach biznesowych. Oprócz korzystania z usługi ECO Delivery dla swoich ładunków oceanicznych, Inditex aktywnie promuje transport multimodalny i współpracuje z Maerskiem nad pilotażowym rozwiązaniem kolejowym na południu Hiszpanii.
– Dzięki tej wspólnej inicjatywie z Maerskiem robimy znaczące postępy w ograniczaniu emisji związanych z naszym transportem morskim – powiedział Abel Lopez, dyrektor ds. importu, eksportu i transportu w Inditex. Ten projekt jest zgodny z naszym celem, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto w 2040 r., i przyczynia się do wykorzystania paliw alternatywnych na większą skalę przy znacznie zmniejszonym śladzie węglowym.
Podwodne progi – plan Urzędu Morskiego na zabezpieczenie klifu w Orłowie
Dni otwarte Ochrony Wybrzeża w Jelitkowie
Ubytek tlenu w jurajskich oceanach zabójczy dla organizmów
Grecja. Aresztowano załogę jachtu, która odpaliła fajerwerki, wywołując pożar na wyspie
William Shatner przekleństwami walczy z przemysłową hodowlą łososia
Woda wokół Balearów ociepla się i podnosi do rekordowego poziomu