• <
CSL_1100X200_jpg_2024

Macquarie sprzedaje terminale Ceres właścicielowi SSA Marine

kw

27.06.2023 14:45
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Macquarie sprzedaje terminale Ceres właścicielowi SSA Marine

Partnerzy portalu

Trwa konsolidacja operatorów terminali, o czym świadczy informacja, że australijska firma zarządzająca aktywami, Macquarie Asset Management, doszła do porozumienia w sprawie sprzedaży spółki Ceres Terminals, operatora 18 lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Inwestycyjna filia australijskiej firmy finansowej rzekomo szukała nabywcy dla tego operatora terminali, ponieważ planuje zakończyć działalność jednego ze swoich funduszy inwestycyjnych w infrastrukturę oraz w wyniku innych sprzedaży terminali w USA.

Ceres zostanie przejęte przez amerykańską firmę Carrix, operatora terminali i pokrewnych aktywów głównie poprzez swoje podmioty zależne, w tym spółkę SSA Marine. Warunki transakcji nie zostały ujawnione, ale w maju 2023 roku Wall Street Journal doniósł, że Macquarie oczekuje około 1 miliarda dolarów za Ceres. Firma, która działa na terenie całej Ameryki Północnej, zostanie połączona z SSA Marine, który działa na terenie całego świata.

- Z niecierpliwością oczekujemy na dalszą ekspansję działalności SSA Marine w szybko rosnących regionach Atlantyku i Zatoki Meksykańskiej w Stanach Zjednoczonych" - powiedział Uffe Ostergaard, prezes i dyrektor generalny Carrix. 

Carrix to firma-matka SSA Marine i jej spółek zależnych, które prowadzą działalność na ponad 250 lokalizacjach portowych i kolejowych na całym świecie, w tym 18 terminali kontenerowych w Long Beach, Oakland, Seattle, Tacoma, Jacksonville, Panamie, Meksyku, Chile, Kolumbii i Wietnamie. SSA Marine prowadzi również terminale dla turystyki morskiej, samochodów i innych ładunków konwencjonalnych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Ceres dynamicznie rozwijało swoje operacje w ostatnich latach, poszerzając działalność załadunkową o portfel koncesji terminalowych, które zapewniają usługi logistyczne na nabrzeżu dla kontenerów, ładunków typu roll-on roll-off, ładunków masowych i pasażerów turystyki morskiej. Firma podaje, że rocznie obsługuje 4,3 miliona jednostek TEU, 13,4 miliona pasażerów turystyki morskiej oraz 580 000 jednostek Ro-Ro.

Firma, założona w 1958 roku, została przejęta przez japońską firmę Nippon Yusen Kaisha (linia NYK) w 2002 roku. Macquarie Infrastructure Partners nabył początkowo udziały w 2015 roku, a w pełni przejął firmę w 2015 roku. Według raportu Wall Street Journal, Macquarie planuje zlikwidować fundusz inwestycyjny w ciągu najbliższych 12 miesięcy, co doprowadziło do decyzji o sprzedaży operacji terminalowych. Terminal Ceres w Jacksonville nie będzie jednak częścią tej transakcji i pozostanie własnością Macquarie.

Macquarie, skupiając się na infrastrukturze, inwestycjach zielonych, nieruchomościach, rolnictwie i zasobach naturalnych, sprzedaje swoje inwestycje w terminalach przeładunkowych po wejściu w ten sektor dekadę temu. W grudniu 2022 roku NYK i Macquarie Infrastructure Partners zgodziły się sprzedać Yusen Terminals, który działa w Porcie Los Angeles, firmie Ocean Network Express (ONE), wraz z TraPac, który działa zarówno w Los Angeles, jak i Oakland w Kalifornii. W 2019 roku Macquarie również sprzedał dwa terminale w Ameryce Północnej spółce PSA International z Singapuru.

Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

Wilhelmsen_390x150_2024
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.