W ramach inwestycji współfinansowanej przez stan Luizjana, port Nowy Orlean i dwóch liderów branży morskiej zbuduje infrastrukturę pod kątem przyjmowania i składowania morskich kontenerów, który znajdzie się przy rzece Missisipi.
Jeden z największych operatorów terminali morskich w Ameryce Północnej Ports America z siedzibą w New Jersey, oraz Mediterranean Shipping Company z siedzibą w Genewie przeznaczyły blisko 800 milionów dolarów na realizację projektu. Oprócz inwestycji budowa terminalu będzie wspierana przez port w Nowym Orleanie, jak również stanowe i federalne źródła finansowania. Spółka funkcjonująca jako joint venture będzie również obsługiwać terminal po zakończeniu budowy. Nowy Międzynarodowy Terminal Luizjany (Louisiana International Terminal, LIT) w St. Bernard Parish będzie mógł obsługiwać statki wszystkich rozmiarów, zwiększając możliwości importowe i eksportowe Luizjany oraz stymulując tworzenie ponad 17 000 nowych miejsc pracy w całym stanie do 2050 roku, szacuje zarząd portu w Nowym Orleanie (Port NOLA).
- Współpraca państwowych i prywatnych instytucji ma potencjał, aby stać się jednym z najbardziej wpływowych projektów rozwoju gospodarczego w historii naszego stanu. Wykorzystując ekonomiczną siłę naszego największego naturalnego zasobu, rzeki Missisipi, zostanie zwiększona zdolność Luizjany do przyciągania nowych inwestycji od firm działających na globalnym rynku. Dostęp do niego to rosnące możliwości zarówno dla społeczności miejskich, jak i wiejskich. Potężny wpływ tego obiektu logistycznego przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom i firmom w południowej Luizjanie, ale także pracownikom sektora zaawansowanej produkcji, agrobiznesu i energetyki w całym stanie - powiedział gubernator Luizjany John Bel Edwards.
Projekt znajduje się obecnie w fazie
projektowania i uzyskiwania pozwoleń w procesie przeglądu
środowiskowego prowadzonego przez Korpus Inżynierów Armii USA. O ile
nie wystąpią nieprzewidziane opóźnienia, rozpoczęcie budowy
planowane jest na 2025 rok, a otwarcie pierwszego nabrzeża trzy lata
później.
- Ports America i Terminal Investment Limited są globalnymi liderami branży i cenimy ich partnerstwo w Louisiana International Terminal. Inwestycja, oprócz miliardów dolarów, które joint venture wniesie w okresie trwania umowy najmu, pokazuje zaufanie do naszych zdolności względem obsługi statków wszystkich rozmiarów, tworząc jednocześnie miejsca pracy i możliwości rozwoju dla Luizjany – zaznaczył prezes i dyrektor generalny Portu w Nowym Orleanie Brandy D. Christian.
Przy pełnej rozbudowie, LIT będzie w stanie obsłużyć 2 miliony kontenerów TEU rocznie. Nowy terminal wzmocni również zdolność Luizjany do przyciągania centrów dystrybucyjnych i usług logistycznych. Co istotne, ma to pomóc rozruszać inwestycyjnie miasto Nowy Orlean, które od czasu przejścia huraganu Katrina w 2005 roku wciąż nie podniosło się gospodarczo do stanu sprzed katastrofy. Liczba ludności wciąż nie osiągnęła poziomu z tamtego okresu, a w aglomeracji miejskiej pozostają obszary noszące ślady zniszczeń, jak i wyłączone z użytkowania.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej