Przewozy diesela z bocznicy w Gdańsku do miejscowości Sedlnice w Czechach są możliwe dzięki Certyfikatowi Bezpieczeństwa wydanemu przez czeski organ nadzorczy – Drážní Úřad. Na mocy certyfikatu, spółka nie musi korzystać z zagranicznych podwykonawców, co przede wszystkim optymalizuje koszty i czas wykonywanych przewozów.
– Rozszerzenie działalności na trzy państwa to szansa dla LOTOS Kolej zarówno na zwiększenie portfela zamówień i optymalizację kosztów przewozów. Liczymy na konsekwentny rozwój działalności również w Czechach, czego dowodem jest przewóz pociągu na zlecenie klienta – powiedział Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.
Pierwszy pociąg na linii Gdańsk Olszynka – Sedlnice miał 22 wagony i liczył 1 200 ton paliwa B0. Po minięciu przejścia granicznego w Chałupkach prowadzony przez lokomotywę LOTOS Kolej skład dojechał do stacji Studenka. Następnie ładunek został podstawiony na bocznicę w Sedlnicach, zgodnie ze zleceniem czeskiego partnera.
LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje około 130 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy