Incat Crowther ogłosił premierę Reef Resilience. Dostarczona przez Normana R. Wright & Sons, łódź patrolowa nowej generacji Incat Crowther 24 dołączy do Reef Ranger w ochronie Wielkiej Rafy Koralowej.
Reef Resilience będzie obsługiwać południowy region rafy z jej macierzystego portu w Gladstone, podczas gdy Reef Ranger będzie nadal obsługiwać północny region z Cairns, co oznacza, że cała rafa będzie teraz korzystać z możliwości i operatywności, jakie oferuje ta klasa statków. Do zadań statku należy monitorowanie, zarządzanie parkami morskimi i wyspiarskimi parkami narodowymi, nurkowania i działalności badawczej.
Incat Crowther współpracował z Departamentem Środowiska i Nauki (DES), aby zoptymalizować najnowszy projekt, koncentrując się na wydajności operacyjnej. Najbardziej znaczące ulepszenie jest natychmiast widoczne, ponieważ statek ma nowy kształt kadłuba.
- Nowy kadłub jest przeznaczony do pracy do 200 mil morskich od wybrzeża przy silnych wiatrach i 3-metrowej wysokości fal - informuje Dan Mace, kierownik techniczny Incat Crowther - Długie przepływy z prędkością 20 węzłów mogą być niekomfortowe, ale dzięki nowemu kadłubowi byliśmy w stanie to wyeliminować, zapewniając płynniejszą jazdę i zwiększyc komfort załogi.
Do optymalizacji kadłuba wykorzystano obliczeniową dynamikę płynów (CFD), a wydajność została niezależnie zweryfikowana przez testy prędkości i wody morskiej w obiektach holowniczych Australian Maritime College (AMC). Zasilany dwoma silnikami głównymi MAN D2862 LE463, Reef Resilience z łatwością pływa z prędkością 20 węzłów przy imponująco niskim zużyciu paliwa. Ostatnie próby morskie wykazały prędkość maksymalną 27 węzłów. W celu zwiększenia komfortu załogi zastosowano kolektory Humphree z automatycznym trymowaniem.
Statek został zbudowany i wyposażony w bardzo wysokim standardzie przez firmę Norman R. Wright & Sons. Przy wyposażaniu skupiono się na zastosowaniu lekkich technik konstrukcyjnych, aby utrzymać wagę statku pod kontrolą, przy jednoczesnym zachowaniu solidnej konstrukcji kadłuba.
Elastyczność operacyjną zapewniają duże platformy pawężowe, które pozwalają oferentom łączyć się ze statkiem-matką pomiędzy zadaniami.
Efektywność energetyczną wspomagają zamontowane na dachu panele słoneczne, aby zmaksymalizować wykorzystanie dostępnej energii odnawialnej i zmniejszyć wpływ na środowisko.
Reef Resilience to drugi statek zaprojektowany przez Incat Crowther dla floty Marine Parks. Dwa kolejne statki są w budowie, 17-metrowy patrolowy i niedawno podpisany 20-metrowy statek desantowy.
Incat Crowther jest dumny ze swojej współpracy z Departamentem Środowiska i Nauki oraz wspólnego wkładu w sukces programu zarządzania terenem Wielkiej Rafy Koralowej.
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju
Pierwszy nakaz aresztowania za ataki na Nord Stream
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczy zwalczanie okrętów podwodnych
Minister obrony Estonii: wyjaśnienia Chin ws. uszkodzenia Balticconnector są wątpliwe