Spółka Loconi Intermodal S.A. modernizuje i rozbudowuje terminal intermodalny w Radomsku. Pomoże on w transporcie kontenerów do i z polskich portów morskich.
Oficjalne rozpoczęcie prac nastąpiło 14 września. Zakończenie inwestycji ma nastąpić w listopadzie przyszłego roku. Generalnym wykonawcą jest wrocławski Atlas Ward Polska.
Terminal intermodalny Loconi Intermodal S.A. w Radomsku stanowi ważny węzeł kolejowo-drogowy, dzięki któremu spółka realizuje przewozy kontenerów z i do portów polskich. Spółka nabyła i rozpoczęła działalność na nieruchomości przy ulicy Kraszewskiego w Radomsku w 2011 r. Każdego tygodnia organizuje 8-10 pociągów intermodalnych z i do polskich portów i obsługuje ponad 100 klientów rozproszonych w promieniu ok 200 km od terminalu.
W ramach planowanej inwestycji Loconi Intermodal planuje remont powierzchni manewrowej i składowej terminalu, zwiększenie powierzchni operacyjnej oraz uruchomienie drugiej bocznicy przeładunkowej. W efekcie terminal podwoi swoje zdolności przeładunkowe oraz zyska możliwość obsługi plandek oraz nadwozi wymiennych.
– Jest to dla nas szczególny, długo wyczekiwany dzień. Terminal w Radomsku darzymy szczególnym sentymentem, ponieważ był to nasz pierwszy terminal intermodalny, który uruchomiliśmy w Polsce i który zaskoczył nas tym, jak dynamicznie rozwijał się popyt na jego usługi. Już po zaledwie kilku latach od pierwszych pociągów nadanych na ten terminal, 80% możliwości operacyjnych terminalu było na wyczerpaniu. Dostawy intermodalne okazały się bardzo pożądaną i bardzo efektywną alternatywą dla klientów, którzy wcześniej mogli polegać wyłącznie na transporcie drogowym kontenerów. Wraz z coraz większymi wyzwaniami, z którymi mierzą się przewoźnicy drogowi, widzimy bardzo silny trend wzrostu zapotrzebowania na intermodal w Polsce. Wierzymy, że rozbudowa terminalu będzie odpowiedzią na to rosnące zapotrzebowanie – mówi Lidia Dziewierska, prezes Zarządu Loconi Intermodal S.A.
Spółka zakłada, że w efekcie inwestycji terminal stanie się najnowocześniejszym tego typu obiektem w tym rejonie Polski i zachęci kolejne międzynarodowe firmy do lokowania swoich magazynów w Radomsku oraz okolicach. Będzie to również duże wsparcie dla przedsiębiorców - eksporterów i importerów z centralnej Polski, którzy jeszcze nie korzystają z usług przewozów intermodalnych.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”