Lloyd's Register (LR) i Core Power rozpoczęły wspólne badanie oceny regulacyjnej w celu przeprowadzenia badań nad wykonalnością regulacyjną i ramami, które musiałyby zostać ustanowione dla kontenerowca jądrowego wykorzystującego reaktor czwartej generacji, znany z wysokiego bezpieczeństwa wrodzonego, aby podejmować operacje ładunkowe w portach.
Po wstępnym planowaniu liderzy branży, do których dołączyła AP Moller - Maersk (Maersk), sformalizowali swoją współpracę poprzez podpisanie umowy o wspólnym projekcie rozwojowym w celu podjęcia badania.
Wspólne badanie zbada wymagania dotyczące zaktualizowanych przepisów bezpieczeństwa wraz z ulepszonym zrozumieniem operacyjnym i regulacyjnym, które jest potrzebne do zastosowania energii jądrowej w transporcie kontenerowym. Ponadto badanie to zapewni wgląd członkom łańcucha wartości morskiej, którzy badają biznesowy przypadek energii jądrowej, aby pomóc w kształtowaniu strategii floty w kierunku osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
- Rozpoczęcie tego wspólnego badania oznacza początek ekscytującej podróży w kierunku uwolnienia potencjału energii jądrowej w przemyśle morskim, torując drogę dla operacji bezemisyjnych, bardziej zwinnych sieci usług i większej wydajności w całym łańcuchu dostaw. Wielopaliwowa ścieżka do dekarbonizacji przemysłu morskiego ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że jako przemysł spełnimy cele IMO w zakresie redukcji emisji, a napęd jądrowy wykazuje oznaki odgrywania kluczowej roli w tej transformacji energetycznej - mówi Nick Brown, CEO Lloyd's Register.
Badanie połączy wiedzę specjalistyczną LR jako zaufanego doradcy branży morskiej, doświadczenie Core Power w rozwijaniu zaawansowanej technologii energii jądrowej do zastosowań morskich, wiodącego Zarządu Portu oraz bogate doświadczenie firmy Maersk w zakresie transportu morskiego i logistyki.
- Nie ma zerowego bilansu netto bez energii jądrowej. Kluczem do uwolnienia ogromnego potencjału energii jądrowej w celu przekształcenia sposobu zasilania sektora morskiego są ramy norm dla komercyjnej ubezpieczalni pływających elektrowni jądrowych i statków napędzanych energią jądrową, które będą działać w środowiskach przybrzeżnych, portach i drogach wodnych - mówi Mikal Bøe, CEO Core Power.
Hanwha Ocean buduje gazowce dla BW LNG
Chrzest nowego okrętu transportowego US Navy, USNS Point Loma
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line