Liebherr dostarczył cztery pływające dźwigi typu CBG 360 do dużego projektu w północnej części Wietnamu, realizowanego przez Oldendorff Carriers. Trzy inne maszyny tego typu będą pracować w Afryce Zachodniej.
Dźwigi CBG 360 w Wietnamie będą częścią projektu wytwarzania energii. Rdzeniem projektu są bloki elektrowni o mocy 2 x 600 megawatów, które zaopatrują region w energię. Dźwigi będą dostarczały elektrowni surowce. Jak podaje Liebherr, żurawie charakteryzują się żywotnością i niskimi potrzebami konserwacyjnymi, co sprawia, że są dobrym wyborem do pracy na otwartych morzach i w odległych obszarach.
– Oldendorff Carriers ceni niezawodność produktów Liebherr i dlatego liczy również na wysokowydajne czterolinowe żurawie chwytakowe Liebherr, typ CBG 360, w tym dużym projekcie — powiedział Jan Breckling, starszy kierownik sprzedaży ds. przeładunków i żurawi okrętowych w Liebherr Maritime Cranes. – CBG jest żurawiem do dużych obciążeń, przeznaczonym do pracy ciągłej. Nowy sprzęt będzie zatem odgrywał kluczową, a jednocześnie stałą rolę w długoterminowym projekcie przeładunkowym naszego klienta.
Każdy z czterech pływających żurawi CBG 360 jest zainstalowany na platformie mimośrodowej o długości 10 metrów. Ich promień działania to 46 metrów, zaś udźwig – 30 ton. Maksymalny udźwig 36 ton można wykorzystać przy zasięgu 40 metrów. Dwa pierwsze dźwigi tego typu znalazły się na statki Calypso, który został oddany do użytku w styczniu 2021 i popłynął do Wietnamu, gdzie rozpoczął 25-letni kontrakt przeładunkowy dla konsorcjum Marubeni i Kepco. Siostrzany statek Anna z dwoma kolejnymi dźwigami zostanie oddany do eksploatacji lada moment. Obie jednostki mierzą po 145 metrów.
W Afryce Zachodniej pracuje z kolei statek Albert Oldendorff wyposażony w trzy dźwigi CBG 360. Przeładowuje boksyt. Jednostka jest wyposażona w specjalny system przenośników, dzięki czemu cały proces przeładunku jest krótszy. Żurawie są zainstalowane z boku i rozładowują towar bezpośrednio na przenośnik taśmowy.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024