• <

Port Gdańsk. Trwa załadunek Chipol Baoan, który przetrze Chipolbrokowi szlak na południe [WIDEO, ZDJĘCIA]

03.08.2021 21:30 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdańsk. Trwa załadunek Chipol Baoan, który przetrze Chipolbrokowi szlak na południe [WIDEO, ZDJĘCIA]

Partnerzy portalu

Port Gdańsk. Trwa załadunek Chipol Baoan, który przetrze Chipolbrokowi szlak na południe [WIDEO, ZDJĘCIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

W Porcie Gdańsk trwa załadunek statku Chipol Boan. Wypłynie on z Polski do Australii, a następnie dalej, na Daleki Wschód, jako pierwszy statek realizujący trasę na południe dla Chipolbroku.

Chipol Baoan zawinął do Portu Gdańsk 28 lipca. Rejs na Daleki Wschód przez Australię będzie pierwszą realizowaną przez Chipolbrok trasą z Bałtyku na południową półkulę, co jest wynikiem zaimplementowanej w tym roku zmiany strategii w przedsiębiorstwie.

Chipol Baoan jako pierwszy

Jako pierwszy trasę z Gdańska do Azji przez Australię pokona eksportujący kęsy stali Chipol Baoan. To statek typu MPP wybudowany w 2009 roku, od 2019 pływający dla Chipolbroku. To jedna z czterech siostrzanych jednostek, które dołączyły do jego floty, obok Chipol Yongan, Chipol Taian i Chipol Changan. Statek ma nośność 33 248 DWT, długość 179,5 m i szerokość 28,25 m. Jest wyposażony w cztery dźwigi, które pracując w tandemie dysponują nośnością do 120 ton metrycznych.

Chipol Baoan jest w chwili obecnej obsługiwany przez Port Gdański Eksploatacja SA przy Nabrzeżu Rudowym na Basenie Górniczym. Spółka realizuje tam przeładunki węgla i rud, jak również drewna, chemikaliów, wyrobów hutniczych i produktów ropopochodnych.

Chipolbrok i Hongfa łączą siły

Dotychczas, w ciągu 70 lat swojego istnienia, Chipolbrok skupiał się na północnej części rynku. Południową część miała zagospodarować powołana do życia przed 9 laty Hongfa Shipping. Firmie udało się zostać ważnym graczem na rynku oferując comiesięczne rejsy do Południowej Ameryki i Południowej Afryki, a także do Australii i Nowej Zelandii. Do tego roku oba przedsiębiorstwa funkcjonowały osobno. Od tego roku zaczęły jednak dzielić między sobą agencje, tonaże i załogi, przy jednoczesnym utrzymaniu obu brandów. Aby jak najlepiej wykorzystać możliwości obu flot, Chipolbrok zdecydował się na eksperymentalną trasę wiodącą z Bałtyku do Australii, stamtąd zaś do krajów Dalekiego Wschodu, zamiast – jak dotychczas – wysyłać okręt do Azji bezpośrednio z Bałtyku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.