Carnival Corp podał we wtorek, że spodziewa się straty w wysokości 2,9 miliarda dolarów w trzecim kwartale, z powodu pandemii COVID-19, która spowodowała gwałtowne zatrzymanie branży.
Carnival poinformował również, że planuje zebrać kolejny miliard dolarów w drodze oferty akcji, dodając do miliardów dolarów, które już zebrał w długach i kapitale własnym od początku marca.
Biznes wycieczkowy był jednym z najbardziej dotkniętych kryzysem zdrowotnym i zmusił operatorów do zawieszania statków, zbierania pieniędzy nawet kosztem zastawu statków i doprowadził niektórych do złożenia wniosku o upadłość.
- W tej chwili nie ma jasnej ścieżki do ponownego otwarcia rynku wycieczkowego, więc muszą być bardzo aktywni, aby wyprzedzać swoje potrzeby gotówkowe - powiedział analityk Tigress Financial Partners, Ivan Feinseth.
Jednak Carnival oświadczył, że rezerwacje z wyprzedzeniem na drugą połowę 2021 roku znajdują się na wyższym końcu swojego historycznego zakresu, nawet pomimo mniejszej reklamy. Sygnalizuje to silny stłumiony popyt na rejsy wycieczkowe.
Podczas gdy niektóre firmy wycieczkowe wznawiają działalność etapami, w tym Carnival’s Costa Cruises i AIDA, branża jest daleka od osiągnięcia poziomu sprzed wystąpienia COVID-19.
Operator Princess Cruises, którego statek był kiedyś siedliskiem infekcji koronawirusa, powiedział, że 18 mniej wydajnych statków opuściło flotę lub oczekuje się, że opuści flotę w celu obniżenia kosztów i zachowania zwinności.
Oczekuje się, że firma wykaże skorygowaną stratę w wysokości 1,7 miliarda USD za trzeci kwartał zakończony 31 sierpnia, z wyłączeniem niepieniężnych odpisów z tytułu utraty wartości w wysokości około 900 milionów USD.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii