Gaz-System poinformował, że zakończone zostały badania geotechniczne w ramach morskiej części projektu ulokowania na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala LNG – FSRU.
Gaz-System podał, że w toku trwających prac projektowych wykonane zostały odwierty geotechniczne w dzielnicy Krakowiec – Górki Zachodnie w Gdańsku. Są one niezbędne do wykonania zaawansowanej analizy podłoża, a to z kolei jest konieczne do odpowiedniego zaprojektowania szybu startowego i przebiegu gazociągu podmorskiego.
Planowany FSRU ma dysponować przepustowością sięgającą około 6,1 mld m3. Całą na swoje potrzeby zarezerwował Orlen. Nie wiadomo jeszcze, kto będzie dostawcą terminala. Choć ma on pojawić się na Zatoce Gdańskiej na przełomie 2027 i 2028 roku, to ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie zapadła, a w grze pozostają dwa podmioty: Mitsui O.S.K. Lines i BW LNG.
FSRU to pływający terminal do magazynowania i regazyfikacji LNG. Jest to gazowiec, który wyposażony jest w odpowiednią aparaturę do odbierania ładunków gazu z innych statków, zmiany jego stanu skupienia i zatłaczania do krajowej sieci. Dlatego też sam projekt nie ogranicza się do uruchomienia statku, a wymaga także innej infrastruktury, zarówno od strony lądu, jak i morza. Na morzu konieczne będą m.in. odpowiednie falochrony, które Urząd Morski w Gdyni już planuje. W projekcie FSRU uczestniczy także Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”