HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering dołącza do pierwszego w swoim rodzaju projektu badawczego, który angażuje zarówno południowokoreańskiego stoczniowca, jak i wiodące instytucje europejskie, które będą pracować nad pierwszymi wielkoskalowymi zbiornikami ładunkowymi na wodór. Jest to część umowy między Unią Europejską a Koreą Południową, która ma na celu zwiększenie udziału w badaniach nad nowymi technologiami i koordynację wysiłków.
Projekt badawczy został wybrany przez unijny program Horyzont Europa, który ma na celu wspieranie rozwoju innowacyjnych technologii. Hyundai podkreśla również, że uczestniczy w nim poprzez swoje nowo uruchomione Europejskie Centrum Badawcze HD, które zostało otwarte w Niemczech.
Stoczniowiec chce poszerzyć swoje doświadczenie jako wiodący na świecie konstruktor dużych gazowców. HD podkreśla swoje skumulowane doświadczenie w projektowaniu, zdobywając największą liczbę zamówień na gazowce i obecne duże zaległości w zamówieniach w tym sektorze.
Jednostki południowokoreańskiej firmy pracowały już nad różnymi elementami konstrukcji zbiorników, które chcą rozwinąć w wysiłkach na rzecz zbiornika wodoru. W dniu dzisiejszym Nor-Shipping Korean Register (KR) przyznał Approval in Principle (AIP) dla nowego kształtu zbiornika zaprojektowanego przez HD Hyundai Heavy Industries w celu poprawy bezpieczeństwa i wydajności dla różnych skroplonych gazów i paliw. Nowy kształt zbiornika ma na celu sprostanie wyzwaniom związanym z zawirowaniami, które mają wpływ na transport skroplonych gazów, takich jak LNG. HD HHI informuje, że z powodzeniem zoptymalizował kształt zbiornika na skroplony gaz, skutecznie zmniejszając efekt zawiesiny i zwiększając stabilność statku. Firma planuje rozszerzyć zastosowanie nowych zbiorników na różne gazowce i statki napędowe.
Nowe konsorcjum badawcze z udziałem instytucji południowokoreańskich i europejskich zamierza opracować zbiornik ładunkowy o pojemności 160 000 metrów sześciennych skroplonego wodoru. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje w badania łącznie 10 milionów euro.
Konsorcjum składa się w sumie z 14 organizacji. Oprócz globalnego towarzystwa klasyfikacyjnego ABS, w projekcie wezmą udział firmy inżynieryjne, takie jak HYDRUS i TWI, oraz wiodące instytucje o uznanych możliwościach w zakresie projektowania, produkcji, wydajności i oceny ryzyka, w tym Uniwersytet Techniczny w Dreźnie i Uniwersytet Techniczny w Atenach.
Rozwój wielkoskalowego zbiornika odegra kluczową rolę, ponieważ wysiłki na rzecz rozwoju wodoru jako wiodącego alternatywnego źródła energii są kontynuowane. Stoczniowiec wierzy, że ten projekt badawczy może pomóc w ustanowieniu globalnych standardów wymaganych do rozwoju ekosystemu wodorowego.
Fot. Depositphotos
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024