Ta sama trasa, dwa razy dłuższy czas dostawy. Kontenery potrzebują teraz dwa razy więcej czasu by dotrzeć do miejsca dostawy niż przed pandemią.
Firma Flexport z San Francisco zajmuje się śledzeniem terminowości frachtu oceanicznego. Opublikowane przez nią dane pokazują, że kontenery potrzebują obecnie znacznie więcej czasu na dotarcie do docelowego odbiorcy.
Średni czas dostawy kontenera przez Pacyfik na wschód w 2019 roku wynosił 45-50 dni. Pomiar z 2 stycznia 2022 roku pobił jednak wszelkie rekordy i wyniósł 110 dni. Transport z Azji do Europy przed pandemią trwał 55-60 dni, podczas kiedy 2 stycznia czas ten wynosił 108 dni.
Analitycy Sea-Intelligence podają, że ten olbrzymi wzrost czasu transportu prowadzi do równie dużego wzrostu zapotrzebowania na kontenery, bo każdy kontener jest po prostu zajęty przez dłuższy niż poprzednio czas.
Nie dość, że sama podróż kontenerów trwa dłużej, to znacznie więcej z nich łapie znaczące opóźnienia w dostawie. Przed pandemią ten współczynnik wynosił 2 proc., w chwili obecnej wzrósł do 11 proc
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej