Costa Toscana, wycieczkowiec zasilany LNG o tonażu 185 tys. GT budowany dla włoskiej linii Costa Cruises, został 15 stycznia zwodowany w fińskiej stoczni Meyer Turku.
- W nadchodzących miesiącach budowa statku zostanie sfinalizowana, a jesienią jednostka zostanie przetestowana i oddana do użytku - powiedział Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.
Costa Toscana, która ma zostać dostarczona do Brazylii w grudniu tego roku, jest siostrzanym statkiem Costa Smeralda, który został przekazany firmie wycieczkowej w 2019 roku.
Statek napędzany jest LNG i został zaprojektowany zgodnie z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Costa Toscana wyposażona zostanie nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub pomalowany będzie specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.
Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024